Wednesday, June 29, 2011

Alahai~ Jom tengok bumi dari 100 000ft melalui belon



Tahukah anda macam mana rupa bumi kita kalau dilihat dari jarak 100, 000 kaki dari atas? tinggi tu,...selalunya kalau naik aircraft besar-besar pon cuma akan mencapai altitude sekitar 30 000ft to 40 000ft(tu pon dah dikira tinggi). Dan record altitude paling tinggi yang dipegang oleh aircraft adalah 85, 135ft oleh aircraft jenis fighter model lockheed pada june 1965. Lama dah tu-.-'


-lockheed-


okeh!, kat bawah ni tunjuk bagaimana gambar video dari 100,000 kaki jarak dari bumi yang dirakam melalui belon. Sangat smart,



All i can said- Subhanallah, maha suci Allah yang mencipta sekalian alam.

p/s: tinggi-tinggi kelapa bali~

7 comments:

cik ayin said...

cantiknya bumi

ZIPPO MILLER said...

1)die buat smart
2)bumi cantik sangat
3)Time turun tu x mcm cerite dlm tb kan..maksudnye x kua api disebbkan tarikan Graviti...mungkin sebb x ade besi kot...

ape2 pon alahai share sesuatu yang indah...this is Best Bro

hyemynameisrasyid said...

@cik ayin:
subhanallah.,ciptaan Allah itu sememangnya indah

hyemynameisrasyid said...

@zippo:
hehe.,mmg smart pon.,kretif.,a'ar.,sbb belon kan.,jisim dia x padat.,so tarikan graviti yg act kt dia kurang.,kte bleh tgok belon tu jatoh pon perlahan je.,^^
ish.,benda yg baik kalau x dikongsi buat apa.,kan.,thanks sbb sudi di kongsi^^

Anonymous said...

indahnya ciptaan Tuhan...camana plak bila smpainya kiamat nnt....

hyemynameisrasyid said...

@anonymous:
yezza.,subhanallah.,
em.,wallahualam la.,xsanggup nk tengok.,

Nur Zaheera said...

subhanallah. CANTIK OHHHH ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...