Friday, June 3, 2011

Alahai~ Model cantik pon berperang


VIVAnews -- Tersenyum sopan ke arah kamera, ia seperti gambaran ideal 'mawar' Britain. Fotonya menghiasi halaman 'girls in pearls' Majalah Country Magazine. Model itu bernama Harriet Haslam-Greene. Di balik penampilannya yang lembut ia ternyata memilih karier yang jauh dari kesan feminin: menjadi tentera.

Hanya beberapa minggu setelah berpose di halaman tiga Country Magazine, perempuan 24 tahun itu maju ke garis depan perang Afghanistan. Leftenan dua itu kini telah dikirim ke wilayah Helmand di Afghanistan, bersama dengan The Highlanders -- batalion keempat Rejimen Skotlandia, milik Kerajaan Britain.

Pengambilan gambar ia lakukan sebelum ke Afghanistan, di halaman Country Life yang sering dihiasi wajah para selebriti Britain

Haslam-Greene yang sering disapa dengan nama akrab Hattie oleh kawan-kawannya mahupun sesama tentara menggerai rambut coklatnya dan memakai gaun konservatif dalam pengambaran.
Ia juga mengenakan sepasang anting mutiara, kukunya dirawat ala French manicure. Gayanya yang anggun sama sekali tak menunjukkan profesinya yang melelahkan. Haslam-Greene, yang berasal dari West Sussex, bersekolah di sekolah khusus perempuan, Newnham College di Cambridge University.

"Sangat mengagumkan melihat seorang gadis yang berprofesion tentera dan pergi berperang, menjadi model," kata editor Country Life, Mark Hedges seperti dilapor Daily Mail, Khamis 26 Mei 2011. "Ia nampak mengagumkan, baik saat duduk manis di rumah dengan pakaian sehari-hari, atau di Afghanistan," tambah dia.

Hedges menambahkan, majalahnya juga dikirim setiap bulan ke Afghanistan. Jadi, para perajurit bakal melihat pose Haslam-Greene.

Sumber • VIVAnews

p/s: bapanya, mahukannya jadi seorang askar~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...