Tuesday, June 14, 2011

Alahai~ tony Blair pon baca Al-quran


Bekas Perdana Menteri Britain Tony Blair pernah menyatakan bahawa "we don't do God" kemudiannya mengakui beliau adalah seorang penganut kristian kartolik. Namun hari ini mengakui bahawa beliau sedang mengkaji Kitab suci Al-Quran dan membacanya setiap hari(versi terjemahan).

Menurutnya "saya membaca al-Quran setiap hari untuk saya mengerti apa yang akan terjadi di dunia pada masa kini dan akan datang kerana sifatnya yang instruktif" Ujar Blair dalam wawancara dengan Majalah Observer.


Blair meyakini pengetahuannya mengenai Islam akan membantunya memainkan peranan sebagai Duta Besar Timur Tengah di bawah Panji PBB dan ia akan berusaha menyelesaikan konflik Palastin - Israel

Beliau juga memuji ajaran Islam sebagai satu agama yg sangat indah dan memuji kehebatan Al-Quran sebagai Kitab yang berinformasi,praktis dan sentiasa mendahului zamannya.

p/s: Harap-harap segala apa yang diperkatakannya itu adalah jujur dan ikhlas dari hati nya. Bukan sekadar untuk mengambil hati penduduk muslim didunia ini.

2 comments:

Syazwan Che Deraman said...

mitak-mitak dapat hidayah nanti ;)

hyemynameisrasyid said...

@syazwan:
insyaAllah.,^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...