Friday, June 3, 2011

Alahai~ perkara yang kita perlu elak ketika hendak tidur

BERIKUT ADALAH 5 PERKARA YANG ANDA PERLU ELAK KETIKA HENDAK TIDUR.

1. JANGAN TIDUR MEMAKAI JAM TANGAN
Jam boleh menghasilkan radioaktif, walaupun hanya sedikit, tapi kalau terlalu lama memakainya boleh mendatangkan bahaya. 
pergh, ye ke? yang aku tahu kalau pakai lama-lama, berbekas kat pergelangan tangan oo. Hmm, Kalau camtu terpaksa la aku letak jam dinding sebelah aku masa nak tido =.='


2. JANGAN TIDUR MEMAKAI BRA (buat perempuan je)
Para pengkaji di Amerika(bukan aku yg buat kajian cmni)  mengatakan bahawa memakai bra lebih 12 jam, boleh mengakibatkan kanser payudara. 
Hmm.,kalau camtu senang la org minyak nk 'jalankan' kerja dia~


3. JANGAN TIDUR MEMBAWA HANDPHONE
Gelombang Medan magnet yang dihasilkan oleh alat elektronik ini, boleh merosakkan sistem saraf kita.
Yes.,kang korang boleh jadi biyol sebab kena gelombang Hp korang. SERIUS! 


4. JANGAN TIDUR KETIKA MASIH MENGENAKAN MAKE-UP
Hal ini dapat menimbulkan masalah pada kulit, kerana kulit tidak dpt bernafas.
Dan, nak tidur je pon, tak perlu la nak cantik-cantik. Kalau nak make-up untuk suami sekali pon, bila suami dah tidur, ko cuci la. haha!


5. JANGAN TIDUR DENGAN ISTERI ORANG (buat lelaki)
Ini kerana anda mungkin tidak bangun-bangun lagi (kerana dibunuh suaminya!, padan muka ko!)

4 comments:

Terbang Bersamaku said...

psal jam tue, sy mmg sue pakai jma tgn..kemane pergi mesti nak pakai jam..walaupun nk tdo..ok lepasnie kne lah buang habit cam tue..=P

hyemynameisrasyid said...

@terbang bersamaku:
same goes to me.,jam mati pon still pakai sbb dh biasa tgn berjam.,^^
yezza.,kena la buang.,hehe~

Anonymous said...

haha...aku xbuat smua 2 kcuali ltk hnphne bwh bntal sbb sng nk bgun tido...geli hati tgk gmbr pmpn yg mekap 2...tp klu tgk pelakon dlm tv nk tdo pn bulu mata palsu tebal ja kt mata...

hyemynameisrasyid said...

@anon:
hehe.,bab tu no komen.,sbb artis dlm tv, bru bgun tido pon wangi je nmpk =.='

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...