Friday, July 22, 2011

Alahai~ Bila manusia balas dendam pada Ular sawa.


Dulu aku penah post pasal manusia yang kene telan ngan ular sawa. Kepada yang dah lupa or mmg tak penah tengok lagi sila ke sini. 

Okeh, kali ni turn manusia pulak bertindak kejam terhadap ular sawa. Tengok gambar-gambar kat bawah nih~
potong kepala ular ni dulu. iyah~

lepas tu kome siat bahagian bawah badan ular ni, macam yang dalam gambar ni. siat elok-elok, supaya daging ngan kulit dia tak pecah-pecah. Kulit bleh pakai utk buat beg, daging bleh buat rendang tok~

kalau biasa-biasa memang pakai kaki je. senang kan, Sorang-sorang pon boleh setel kan. 

tapi kalau nak hasil kerja tu nampak kemas, buat la berdua or bertiga. orang tengok pon lalu nak makan nanti kan. Takde la nampak kotor bebenor~

kalau dah siap asingkan kulit  ngan daging. Yang kulit bleh jemur bagi kering utk proses seterusnya manakala daging bleh la hantar kat geng pompuan pulak utk dipotong-potong buat rendang, masak ketuk serai dan gulai rebung. 

kulit ular yang siap dikering dan sedia untuk di proses ke peringkat seterusnya,

p/s: jangan kejam terhadap binatang, Kesian oo~

12 comments:

Gagak said...

kejam gilerrr..hehe. best ke pakai barangan2 buatan dari kulit ni ya?

cuba teka gambar ni

Nur Zaheera said...

GELI wehhhh. ewWWWW

hyemynameisrasyid said...

@gagak:
ehmm.,ntah la.,xpenah plak pakai brangan kulit.,mahal.,xmampu nak beli.,bajet burst~ hehe

hyemynameisrasyid said...

@zaza:
hhe.,kalau cmtu xleh la blaja masak rendang tok ular sawa.,^^

Terbang Bersamaku said...

gmabar no 2 tue nampak terlalu kejam...ish..tak sampai hati nak tengok..

hyemynameisrasyid said...

@ Terbang Bersamaku:
itu le pasal.,demi utk hasilkan produk jenama dari kulit ular.,-.-'

asri (asrirayrock) said...

dahsyat seh............

Beruk pun pandai menembak nak tengok KLIK SINI

hyemynameisrasyid said...

@asri (asrirayrock:
yezza~

sakura_sue said...

euwwww.. x selera pon nak makn!

ghab van hal said...

rendang ular. serunding ada baru ngam..kekeke..

hyemynameisrasyid said...

@sakura_sue:
rendang tok kot~

hyemynameisrasyid said...

@ ghab van hal:
rendang psangan dia lemang la bro.,bru ngam.,hehehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...