Saturday, July 30, 2011

Alahai~ Muhd Asyraf a.k.a Aleesha Farhana meninggal dunia.


Korang kenal Mohd asyraf? or nama pompuannya Aleesha Farhana..
Dia penah gemparkan Malaysia dengan berita hasratnya untuk tukor jantina dari lelaki kepada perempuan.

Okeh, tapi bukan pasal tu yang aku nak sampaikan kat sini. My point is, dia telah meninggal dunia pagi tadi akibat serangan sakit jantung dan kemurungan yang teruk.

Untuk baca lebih lanjut, Tajuk entry~


Mybe, akibat kegagalan permohonan dia untuk tukar nama dia dalam IC dulu mengakibatkan fikiran dia celaru dan murung kot. Entah la. Aku tak nak komen lebih-lebih. Yang pasti, pertukaran jantina dari lelaki kepada perempuan atau sebaliknya, melalui pembedahan, adalah haram di segi syara' berdasarkan firman Allah dalam Al-Quran:.

"Dan demi sesungguhnya aku akan sesatkan mereka dan ku perdayakan mereka dengan angan-angannya serta ku suruh mereka memotong telinga ternak (untuk berhala) dan ku suruh mereka supaya mengubah makhluk Allah. Dan barang siapa mengambil syaitan menjadi wali, selain Allah sesungguhnya dia telah rugi dengan kerugian yang nyata." (Surah an-Nisaa’ ayat 119).


Hmm, kita sebagai orang Islam, kalau ada saudara seislam kita meninggal dunia, walau sejahat mana dia, asalkan dia mengaku Islam dan solat, kita wajar mendoakan Allah mengampuni dia. Semoga Allah mengampuni dia. Al-fatihah.

full story----> SUMBER

p/s: ramadhan dan hampir menyapa kita. Doakan supaya dipanjangkan umur dan berpeluang utk melalui ramadhan tahun ni. InsyaAllah~

12 comments:

ZIPPO MILLER said...

hurmm..Hamba tidak dapat berkata-apa apa, kerna hamba masih terkejut...sebab baru jek nampak kat T.B...hurmm

hyemynameisrasyid said...

@zippo:
hmm.,itu la.,Tuhan lebih sygkan dia.,

sakura_sue said...

humm..still x fhm knpe pmpuan nk jdi laki. n laki nk jadi pmpuan..

hyemynameisrasyid said...

@ sakura_sue :
emm.,ntah la.,Kufur nikmat~

linda a.k.a ibusumaiyah said...

sampai la ni..dok terkejut lagi dengan berita pemergian nya...walaubagaimanapun...tetap percaya pada urusan yang telah di aturkan Allah untuk dirinya...:)

gempar dalam gempar..

hyemynameisrasyid said...

@ linda a.k.a ibusumaiyah:
em.,itu la pasal.,semuanya dh ditetapkan,.xpa la.,semoga Allah mengampun kan dia.,insyaAllah,.

Terbang Bersamaku said...

Al fatihah to Mohd Asharf Hafiz bin Abdul Aziz...

---> Ada sesuatu yg boleh kt ambil iktibar dan pengajaran dari cerita dia nie....smoga kes sebegini tak berulang lagi di negara kita...

hyemynameisrasyid said...

@Terbang Bersamaku:
betol tu.,semoga ia membuka mata seluruh rakyat muslim di malaysia dan ambil iktibar dari perkara nih.,

selalu ada perasaan ada rasa said...

mcm xcy jer...

Nur Zaheera said...

innalillah.

hyemynameisrasyid said...

@sapar:
pecaya lah~~~~

hyemynameisrasyid said...

@zaza:
ehm.,lets be my partner.,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...