Friday, June 3, 2011

Alahai~ Kenapa orang 'misscall'?


Akibat lama tak update blog, hari ni aku balas dendam. Update banyak-banyak post. Lagipon kebetulan harini aku takde paper. Hehee~ jangan marah

Okeh, korang mesti pernah di 'misscall' kan? Tahu tak apa sebab or maksud disebalik di 'misscall' tu.

'Miss Call' atau bahasa smsnya 'mis kol' bukan saja bermaksud panggilan yang tidak berjawab. Sebenarnya banyak kegunaan miss call ni..Ia juga boleh bermaksud:



  • Apa khabar? 
  • You OK? 
  • Saya sedang memikirkan awak 
  • Ko tengah buat apa sekarang? 
  • Saya rindukan awak 
  • You 'free' ke sekarang? 
  • Boleh bercakap ke sekarang? 
  • Tolonglah.. 
  • Call saya semula topup dah nak habis (ni paling biasa la) 
  • Boring la.. 
  • Jaga diri.. 
  • Jangan lupa beli bawang..


Kesimpulannya kegunaan miss call ialah: kawan miss call semasa mengingati kawannya, pasangan kekasih miss call semasa merindui pasangannya, bapa miss call anaknya supaya anaknya sentiasa berhati-hati , guru miss call muridnya untuk wish good luck menghadapi exam, isteri miss call suaminya supaya tidak lupa membeli barangan yang dipesan dan banyak lagi.

p/s: misscall2 lah selalu ye=.='

3 comments:

red gitarputeh said...

banyak lah kau. Haha. btw, its quite true. Pandai pon ada jugak. haha. ke, ko nak suruh orang ,,is kol kau.? Haha

red gitarputeh said...

banyak lah kau. Haha. btw, its quite true. Pandai pon ada jugak. haha. ke, ko nak suruh orang ,,is kol kau.? Haha

hyemynameisrasyid said...

@red:
haha.,xde la.,cuma aku pelik knapa mmber aku sorg tu suka misscall je.,then aku kaji la sket,hehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...