Monday, July 25, 2011

Alahai~ Raksasa Loch Ness berjaya dirakam lagi.


korang tau tak apa itu LOCH NESS? Loch Ness ni merupakan haiwan yang dikira legend la kat negara mat salleh. Diorang pecaya yang haiwan ni merupakan raksasa tasik yang dah lama mendiami sebuah tasik tu, dan nama loch ness tu pon diambil sempena nama sebuah tasik yang mana kali pertama diorg ternampak kelibat raksasa ni. Raksasa Loch Ness ni jugak popular dengan gelaran Nessie, 1st time dirakamkan menerusi kamera pada tahun 1930-an.

Tapi, baru-baru ni ada sorang mamat ni yang mendakwa dia dapat merakam satu lagi gambar Loch Ness. Jom baca artikel bawah ni~ 

"Raksaksa Loch Ness bukan seekor tapi deme ni ada ramei, macam keluargee~", kata seorang peminat haiwan tersebut, William Jobes seperti yang dilaporkan sebuah paper luar negara semalam.(selepas di translate versi perak)

Jobes, 62, bertegas sesangat bahawa dia penah tengok kelibat dua ekor raksasa berlainan saiz yang menyerupai Loch Ness ketika keluar untuk merakamkan imej haiwan tersebut.

Dia jugak cakap yang dia dapat rakam gambar raksaksa lebih kecil itu yang menyerupai raksasa Loch Ness sebelum raksasa tu hilang dekat Fort Agustus, Scotland, pada Mei lepas..


-gambo yang dirakam oleh mamat tu-

"Teman datang ke tasik ni udah 42 tahun lagi, selalu bebenor. idak plak teman melihat haiwan rope ini. Teman yakin ia raksasa Loch Ness dan ia bukan nye ade sekor," kata Jobes.

"Kepala raksasa pertama yg keluar dari air dan ia memalingkan kepalanya sebelum menyelam balik dalam air. Rope dia macam kepala biri-biri. Lepas tu, sekor lagi raksasa serupa yang lebih besar timbul dan teman pon merakamkan haiwan tersebut masa ia mula hendak menyelam," ceritanya lagi dengan semangat~.(selepas di translate versi perak lagi)

p/s: sejauh mana kebenaran si mamat ni bercerita. Hanya Tuhan yang tahu. Apa yang pasti, Allah itu maha berkuasa dan maha pencipta segala alam ini,

12 comments:

Unknown said...

aigoo.. bentuk dia mcm mane eh?

Dhiya Fariza said...

nama dia nessi. comel :D

ZIPPO MILLER said...

kalo x salah pernah tengok Video die kat blog"macam nilah" tapi x jelas

Unknown said...

lama xsinggah sini....:)

FR said...

ooo menatang yg dalam cite doremon nie name nessi ea ?

Unknown said...

xde pic ke??

hyemynameisrasyid said...

@ sakura_sue:
dah letak gambar.,hari tu xsempat taruk gambar.,update kat lib je.,tu yang kelam kabut sket.,^^

hyemynameisrasyid said...

@ Dhiya Fariza :
hehe.,yezza.,nama cam betina je.,kan?

hyemynameisrasyid said...

@zippo:
ohh.,ye ke?
ok2.,bleh la search blog tu japgi.,xpenah jumpa lagi.,hehe~
vdeo byk kat utube dan kebanyakannya fake~.,hee

hyemynameisrasyid said...

@ Panggil aku Han :
ya...silakan~ ^^

hyemynameisrasyid said...

@ fathiahRAIHANA :
yezza.,itu le nama dia.,but xsure ada ke x dlm doraemon.,hehe~

hyemynameisrasyid said...

@EmmaSafa:
skang dh ada.,^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...