Sunday, May 15, 2011

Alahai~ Ini amaran untuk kaum wanita


korang keseorangan?? Atau berteman?? Di dalam tandas?? Bilik persalinan?? Di bilik HOTEL ??

korang perlu untuk tahu tentang ini.. Berguna untuk korang.

Berhati-hatilah, khususnya buat kaum wanita(Actually lelaki pon boleh juga) bahawa korang mungkin sedang dilihat dan diperhatikan ketika menggunakan cermin yang tergantung di tandas awam, bilik hotel, mahupun di bilik persalinan pakaian..

Macam mane tu? Tak terfikir pulak?



Dan apa perasaan korang jika ketika korang sedang menukar pakaian, ada seseorang yang lain khusuk memerhatikan korang disebelah cermin sana! Tambah haru-biru lagi jika gambar anda dirakam dan disebarkan ke seluruh dunia..gawat!~

Oleh itu, kita perlu pastikan cermin yang digunakan tu adalah cermin biasa ataupun cermin 2 arah.

Cermin biasa adalah cermin yang kita nampak diri sendiri dan dan cermin 2 arah adalah jenis cermin yang orang disebalik cermin boleh melihat kita, tetapi kita tidak dapat melihat mereka.

Bagaimana kita ingin bezakan?
Mari lihat foto dibawah ini.
Ini KACA DUA HALA. Apabila anda letakan jari, hujung kuku anda nampak bertemu dan tiada ruang antaranya, maka, AWAS, ANDA SEDANG DIPERHATIKAN.




Ini pula adalah cermin yang sebenar. Apabila anda letakkan jari anda seperti dalam gambar, hujung kuku anda akan kelihatan seperti masih ada ruang dan tidak dapat dirapatkan walau ditekan kuat.

p/s: hati-hati di bilik persalinan~

12 comments:

aby rOsman said...

wOoo! bhyanye.! thx 4 da infO..

hyemynameisrasyid said...

@aby rosman: yup.,mmg bahaya,.orait, benda yg baik dikongsi bersama~
thanks 4 viewing^^

taiptaipletter said...

menakotkan tol lau na masok bilik persalinan kat mall nanti.. huu..aiii.. mcam ni pon ade ke? adoilar................

hyemynameisrasyid said...

@taiptaipletter:
hmm tu la kn.,pape pon kene la test n uji dulu sama ada cermin tu cermin biasa or cermin 2hala

taiptaipletter said...

tobat tana masok bilik persalinan dah . lau beli baju, ukur kat badan ja .. lepas tu, beli terus. hahaha . takot seyh ...

hyemynameisrasyid said...

@taiptaipletter:
hehe.,xpela.,ukur kat bdn pon ok.,pinggang uko kt tengkuk.,cara org lama.,hehe

~syue~ said...

ooh, bru tahu..

sebelum ni penah tau pasal bahaya cermin kat mall n so on tu.. tp x paham sbb xda gambar cara nak uji jenis cermin tu..huhu

hyemynameisrasyid said...

@~syue~
yup.,ni la caranya.,
sbb bahaya.,org zaman skarang ni pelik2.,
mencegah sebelum terkena.,^^

taiptaipletter said...

rasyid :: ha, btol tu ! hehehe =) sokong sgat2 bhaa ..

hyemynameisrasyid said...

@taiptaipletter:
hehe.,cara lama ni bukan primitif sgt pon kn.,
btw, thanks for being my reader~

taiptaipletter said...

welcome !! dan thanks jgak bg info bgune ni pade saye ...
lau ta, saya takan tao pasal bnde alah ni.. hehe =)

hyemynameisrasyid said...

@taiptaipletter:
hehe.,no problem la,. ilmu yg baik dikongsi bersama.,sekali kita kongsi.,Allah akn gandakn ilmu kita.,^^
btw.,thanks la sbb jenguk my blog ye^^ i really appreciate that.,^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...