Wednesday, May 18, 2011

Alahai~ Fakta menarik untuk anda(kpd yg nk + ilmu)

Berikut ada 20 fakta menarik yang anda patut tahu jika anda seorang penggemar ilmu. Kalau anda tidak berminat dengan ilmu tak perlu pon takpe. Tak marah langsung ^^.



Fakta Menarik Yang Perlu Anda Tahu 

1.Nama paling popular dan banyak digunakan di dunia adalah Muhammad.

2. Ikan yu kehilangan gigi lebih dari 6000 batang setiap tahun, dan gigi barunya tumbuh dalam masa 24 jam sahaja

3. Julius Caesar tewas dengan 23 tikaman

4. Nama kereta Nissan berasal dari bahasa jepun Ni : 2 dan San : 3. Nissan : 23

5. Zirafah dan tikus boleh bertahan hidup lebih lama tanpa air daripada unta

6. Seorang lelaki lebih mampu membaca tulisan dengan ukuran huruf kecil daripada wanita

7. 98% dari perkosaan dan pembunuhan dilakukan oleh keluarga dekat atau teman si mangsa.

8. Semut dapat mengangkat beban 50 kali tubuhnya

9. Pada tahun 1933, watak animasi Mickey Mouse menerima 800,000 surat dari peminat.

10. Titik diatas huruf i disebut ‘title’

11. Sebutir kismis yang dijatuhkan kedalam gelas berisi champagne segar akan bergerak naik turun dalam gelas

12. Benjamin Franklin adalah anak bongsu dari orang tua bongsu keturunan ke 5 dalam keluarga bongsu.

13. Triskaidekaphobia adalah ketakutan pada 13. Paraskevidekatriaphobia adalah ketakukan pada 13 haribulan jumaat (Friday the 13, terjadi antara 1-3 kali setahun).

14. Lidah zirafah panjangnya sekitar 50cm

15. Mulut menghasilkan 1 liter air liur setiap hari

16. Kita bernafas kira-kira 23,000 kali setiap hari

17. Kod Zip (Poskod) adalah kepanjangan dari ‘Zoning Improvement Plan’.

18. Coca-Cola mengandung Coca (yang merupakan zat aktif pada kokain) dari tahun 1885 sampai 1903.

19. Rata-rata kita menuturkan 5000 perkataan setiap hari (walaupun 80% dari padanya kita bercakap pada diri sendiri)

20. Seandainya kuota air dalam tubuh kita berkurang 1%, kita terus merasa haus

SUMBER- WUJUD@facebook

p/s: sekiranya anda tak solat, jangan harap la ada orang nak solatkan anda bila mati nnt.,haa, takot la tu!

6 comments:

Ariana Sophilea said...

nak bela jerung, boleh.? hehe.. eh. ari ada entri baru. kalau sudi, jenguk lah :)

hyemynameisrasyid said...

@ariana sophilea
hehe.,boleh je.,hari2 mau gosok gigi baru.,kena rajin la.,hehe~
owh ye ke? ok2.,no hal.,boleh je., ipoh mali tarak sombong~ ^^

nadiah_R said...

yang no 13 tu x paham sgt... friday the 13 tu ape???

hyemynameisrasyid said...

@nadiah r:
ohh.,friday the 13.,xkn awk xtau?
citer friday the 13 penah tengok? ^^
cmtu la.,

nadiah_R said...

oo.. saye x pernah tgk pun cerita tu.. :)

hyemynameisrasyid said...

@nadiah r:
ohhh.,no wnder la.,ok2.,friday the 13 tu adalah hari jumaat yg jatuh pada 13hb.,slalu dikaitkan dgn mcm2 cerita yg menakut kan.,^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...