Monday, May 16, 2011

Alahai~ Budak berbadan magnet


muko banggo lak ai~

Aneh bin Ajaib! Itulah kata yang tepat ketika melihat kemampuan seorang budak bernama Ivan Stoiljkovic.

Pada tubuh budak Ivan ni, kononnya memiliki kandungan magnetik. Setiap benda dapat di tempel di badannya seperti sendok, garpu, pisau, telepon bimbit dan lain-lain seangkatan dengannya.


Bukan tu saja, Ivan pun disebut sebagai si tangan penyembuh. Apasal? sebab dia dapat menghilangkan rasa sakit yang dialami orang lain hanya dengan menempelkan tangannya ke bagian tubuh yang sakit.

“Saat ada sesuatu yang membuat kita merasa sakit, kita meminta Ivan untuk menaruh tangannya ke bagian yang sakit dan rasa sakit itu seketika menghilang,” ujar Dragica, nenek si Ivan,
Nenek si Ivan, Ivo(nama manja dia), pun pernah merasakan keajaiban tangan Ivan. Ketika itu Ivo merasakan sakit pada perutnya. Lalu Ivan menempelkan tangannya ke perut sang kakek. Dan sakit pada perut neneknya pun hilang.

Ivan jugak disebut-sebut sebagai seorang anak yang memiliki tenaga yang luar biasa. Dia dapat mengangkat karung semen seberat 22 kilogram dengan mudah.
p/s: dah macam budak dalam video klip "kickapoo - tenacious d" dah.,haha!

2 comments:

Unknown said...

betol ke syid? hehe...

suma tu anugerah dr Tuhan~

hyemynameisrasyid said...

@bella one:
wush.,lewatnya tido.,hehe
yup, itu adalah di antara nikmat Allah yg diberikan kpd orang kafir.,
tp diorg ni spesis yg kufur dan golongan yg menafikan nikmat Allah.,

persoalannya adakah kita pon trgolong dlm golongan yg kufur nikkmat?

syukur kpd Allah atas nikmatnya tu tidaklah memadai hanya dgn ucapkan dengan mulut, tapi mesti dilakukan dgn beramal soleh dan buat kebajikan dgn hati yg ikhlas. Semoga nikmat yg diberikan kpd kita itu digunakan ke jalan yg diredhai Allah. INSYA-ALLAH~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...