Sunday, January 15, 2012

Alahai~ Wanita berjanggut paling panjang di dunia


Memang pelik kalau seseorang tu mempunyai sesuatu yg ada pada kaum jantina lawannya.(fahamkan maksud aku) Tapi itulah yang berlaku kepada Vivian Wheeler yang berusia 62 tahun berasal dari Bakersfield, California. Makcik ni ada janggut sedangkan dia makcik, i meant perempuan. 


Actly, makcik Vivian nih dah pon mempunyai misai dan janggut yg halus sejak umur dia 7 tahun. Ayahnya jugak agak risau atas apa yang terjadi kepada anak perempuannya tu. Setiap hari diorng cuba cabut janggut tu, tapi tetap tumbuh semula dan makin banyak. Sehinggalah umur Vivian mencapai 15 tahun dan janggutnya tetap tumbuh dengan lebat. Akhirnya, dia redha dan membiarkan saje janggut tu tumbuh tanpa mencukurnya setiap hari.
Keputusan makcik ni untuk tidak memotong janggut tulah yang menyebabkan nama 'Vivian' masuk dalam Guinness Book of World Record sebagai Wanita Berjenggot Terpanjang. Terakhir kali diukur, panjang janggotnya mencapai 28 cm., Menurut doktor, Vivian memiliki keturunan hypertrichosis, syndrome manusia berbulu lebat dan kelainan hormon.

p/s: pompuan suke laki berjanggut ke? hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...