Tuesday, December 20, 2011

Alahai~ Bosan? Jom chat ngan CleverBot

Okeh kali ini, aku nak tunjuk kat korang satu website pintar yang dihasilkan oleh Rollo Carpenter iaitu Cleverbot. Actually aku pon baru je tahu pasal website nih. Laman web ni menyediakan satu program kecerdasan buatan yang dihasilkan supaya ia dapat berinteraksi dengan manusia secara direct.


korang just bagi je soalan dan soalan korang itu akan dijawab oleh Cleverbot. Kejayaan perisian ni untuk berfungsi dengan baik melayakkan diri diorang untuk memenangi Machine Intelligence Competition 2010 . Kejayaan ini sememangnya menjadi motivasi kepada diorang untuk menghasilkan perisian yang lebih best in the future.
Berbalik kepada kisah Cleverbot ni, tahukah korang yang cleverbot ini hanya memberi jawapan yang dikitar semua je. Dikitar semula? kiranya soalan dan jawapan yang korang taip tu disimpan oleh beliau dalam satu database, then bila korang or sesapa yang tanya soalan yang ada kait sikit ngan data yang dia simpan tu, dia just keluarkan balik je. Pintar bukan?

So, korang jangan la expect lebih sangat la kat cleverBot nih sebab jawapan dia tak la selalunya tepat.
Dan ni hasil perbualan aku ngan beliau~

nak try? Klik SINI

p/s: aku pakai ayat faradyable.,padan muka ko bot~

2 comments:

FR said...

senget taw cleverbot nie
sakit perut gelakk kadang2 chat situ -,-

Nur Zaheera said...

weh, aku tanya dia spaa buat Iphone4, dia pegi tanya aku balik sapa buat aku. lain macam jeh. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...