Monday, December 19, 2011

Alahai~ Wanita paling kecik di dunia

1st of all. Saje je aku taruk gambar maddi jane kat atas ni. Sebabnya bila sebut kecil je aku mesti bayangkan beliau yang sedang mendendangkan lagu 'price tag'(satu-satunya lagu maddi jane nyanyi yang aku dengar).

Orait, back to the info yang aku nak story. Wanita paling kecil di dunia ni ada di INDIA.
Si Kecil Iyoti Amge yang dah pon genap 18 tahun sudah berjaya memenuhi impian besarnya menjadi wanita terkecil di dunia. Yes, impian minah ni memang pelik but we have to respect others ambition. 
-gambar kemenangan-

Minah yang setinggi 59.7 sentimeter dan mempunyai berat badan hanya lima kilogram ini, berjaya merampas ‘takhta’ itu daripada seorang wanita Amerika Syarikat, Brigette Jordan yang mempunyai ketinggian 60.96 sentimeter. Tahniah buatnya.

Dengan gembira, Iyoti berkata, “Sudah menjadi impian saya sejak beberapa tahun untuk dikenali sebagai wanita terkecil dunia. Sekarang saya tidak perlu menunggu lama lagi!”

Then , wakil dari Rekod Dunia Guinness mengukur beliau dan secara rasmi isytiharkannya sebagai wanita paling kecil di dunia.
-juara terdahulu(sorry lady, u not always be a winner)-

p/s: tahniah., =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...