Tuesday, November 29, 2011

Alahai~ Mayat mati hidup kembali. Siap jalan sendiri tu.

Ini kisah benar yang diceritakan sendiri oleh seorang ustaz berdasarkan pengalaman yang dia lalui masa mula-mula kena posting kat SABAH sebagai seorang guru dulu. 


Ceritanya cam gini, Actly, mayat ni  dipuja dengan mentera "blablabla" sehingga bangkit,berjalan dan memanjat bukit tanpa dipimpin untuk pergi ke tempat persemadiannya. Pantang larangnya, jangan ditegur jika tak korang sendiri yang kena angkat. Majlis ni memang menyeramkan dengan bunyi gendang lagi., dengar cerita pon dah seram. 

Namun pon begitu(betul ke kosa kata aku?) kita sebagai umat Islam tidak boleh terpedaya dengan mainan jin dan syaitan ini. Ini semua taktik diorang nak cuba untuk sesatkan kita. Contohnya, mayat tadi tu nampak seolah-olah  berjalan tapi sebenarnya ia dipimpin oleh satu kuasa halus yang kita tidak nampak dengan mata kasar. Dan ofkos, ianya adalah syaitan atau jin.
Allah yang Maha Mengetahui.

Khabarnya amalan ni dilakukan oleh kaum Torajja yang sebahagian besarnya masih menganut fahaman pagan. Yang penting kita kena yakin ada makhluk lain di bumi Allah yang kadangkala boleh menggugat keimanan kita.

p/s: bangun pagi gosok gigi, basuh muka terus mandi...lalalalalala~

2 comments:

Mu Syuk said...

pergh! kat atas tu gambo popuan tui ka? ew

Nur Zaheera said...

perhhhh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...